torstai 4. syyskuuta 2008

JEE

*Ylienergistä pomppimista ja malttamattomuutta*

Ulkona sataa niin kovaa, että kuulostaa että siellä olisi jumalaton lauma ratsastavia ja kiljuvia hunneja konekiväreiden kanssa. Ilmeisesti vailla päämäärää. Mutta minua se ei masenna, sillä tänään on lähtö. En siis illalla tule takaisin kotiin, (niinkuin jotkut lusmut, murmur) vaan jään sinne 08- ja 06-ryhmien kanssa yöksi. Huomenna kotiin. Varsin hurrrjaa.

Minulla on kova ikävä maastohousuja, joita ahkerasti kulutin kesällä (= melkein aina). Yritin laittaa ne aamulla päälle kahden kalsarien kera, kunnes totesin, että jos joku toinen päivä kumminkin. Joku päivä, joka ei sisällä metsässä pomppimista kameran kanssa.

Saimme eilen ohjelman sinne. Hainkin sen juuri ja tutkin mitä siinä on. Ensimmäisellä sivulla on summittainen ja löyhä tuntiaikataulu. Toisella sivulla on lista leikkejä ja pelejä, mitä aiotaan tehdä. Toinen sivu aiheutti hieman närkästystä, mutta totesin, että jos muut eivät halua leikkiä, minä leikin sitten yksin meidän ryhmänohjaajan kanssa.

Hän muuten sanoi minulle näin:
"Vaikka mä oon jo kolkytkaks, mä silti haluan mennä pulkkamäkeen. Aikuiset tekee itsestään aikuisia menemällä laskettelemaan. Ja sitäpaitsi pulkkailu on halvempaa."

Blogiteksteissäni ei ole enää mitään järjestelmällisyyttä. Kerron vain randomisti faktoja, jotka tulevat päähäni. Ehkä tämä kuvaa minua paremmin kuin yhdessä aiheessa pysyminen. Se muuten tuottaa hankaluuksia.
Siis yhdessä aiheessa pysyminen. :'D

Ja ilmeisesti ajatusten koossa pitäminen näin innostuneena. Nyt voisin vaikka haukata aamupalaa. Eihän bussikaan lähde kohti Heinolaa kuin vasta kymmeneltä. (Heräsin jo viideltä, yritin sinnikkäästi nukkua kuuteen asti, jolloin nousin ylös ja puin jo itseni valmiiksi ja pakkasin viimeiset asiat.)



(PS. Tuon ensimmäisen lauseeni selitystä: 'Jumalaton lauma ratsastavia hunneja' = Sateen ropina on miljoonien kavioiden kopseeseen verrattavissa. 'Kiljuvia' = Tuuli ujeltaa hiukan. Varmaan vetää ikkunoista. D: 'Konekivääreiden kanssa' = Toisen ropinan kanssa epäsynkassa oleva ropina, joka tulee kun pisarat osuvat ikkunalautaan/seinään/ränniin.)

(PSS: Ihmiset olettavat minun masentuvan siitä tiedosta, että herra Sienellä on tyttöystävä. Minusta on vaan parempi näin. Kaveriksi mä sitä kumminkin tarkoitin.)

1 kommentti:

Salka kirjoitti...

Sateen ääni on mielestäni yksi kauneimmista ja hurjimmista äänistä. Rakastan sadetta ja myrskyä, ukkosta en niinkään.

Leikkiminen on mukavaa! Mun veljentyttäret kysyivät kerran leikkiessämme jotain vakoiluleikkiä että oletko sä Salka aikuinen vai lapsi? Heidän mielestä oli ihmeellistä että aikuinen leikki:D Älä Sinä hukkaa taitoasi leikkiä, vain harvat säilyttävät sen matkallaan aikuisuuteen.

Minusta on mukavaa lukea tekstejäsi, ei haittaa yhtään vaikka kerrot randomisti asioistasi. Se on raikas tapa suhtautua elämään, ole onnellinen siitä ;) No jopas aloin antamaan ohjeita, ignoreeraa ne jos ottaa pattiin!